Show full size 924Board.org
Discussion Forum of 924.org
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
 Technical FAQ924 FAQ (Technical)   Technical924 Technical Section   Jump to 924.org924.org   Jump to PCA 924 Registry924 Registry

Koni red

 
Post new topic   Reply to topic    924Board.org Forum Index -> Performance Upgrades
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dapatch  



Joined: 10 Jun 2017
Posts: 11
Location: Netherlands

PostPosted: Sat Feb 29, 2020 5:43 am    Post subject: Koni red Reply with quote

Can anyone tell what’s the story is with red Koni dampers? I would like to buy a set for an early 924. The front ones are easy to find but the same cannot be sad for the rears.
_________________
‘77 924 Martini
'87 924 S
'87 944 S
'89 944 S2 Cabriolet
'92 968
'93 968 Club Sport
'93 968 Cabriolet
'94 968 Club Sport (M030)
‘13 981 S
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Carrera RSR  



Joined: 08 Jan 2010
Posts: 1973
Location: Somerset, UK

PostPosted: Sat Feb 29, 2020 5:51 am    Post subject: Reply with quote

If I were in the market for new dampers, I’d be buying Bilstein B6
_________________
1980 931 - forged pistons, Piper cam, K27/26 3257 6.10 hybrid turbo, 951 FMIC, custom intake, Mittelmotor dizzy & cam pulley, H&S exhaust, GAZ Gold, Fuch'ed, Quaife
Now www.924board.org/viewtopic.php?t=34690
Then www.924board.org/viewtopic.php?t=31252
Back to top
View user's profile Send private message
Harm  



Joined: 02 Apr 2009
Posts: 1351
Location: Holland

PostPosted: Sat Feb 29, 2020 9:01 pm    Post subject: Re: Koni red Reply with quote

Quick look shows only a secondhand set up for sale in the US.
Haven't seen new ones around in years.
Try Koni HQ in Oud-Beijerland NL?

Instructions on Koni:
NL http://www.koni.com/nl-NL/Cars/Technology/Adjustment-Guides/
UK http://www.koni.com/en-US/Cars/Technology/Adjustment-Guides/

If the old ones don't leak you can check if they actually are still functional. Read the dutch RED part bellow for instructions.

https://web.archive.org/web/20140213060905/http://www.porsche924-944.nl/

:: 924 - Techniek.

:: :: Onderhoud en Reparatie.

1.6) Schokbrekers vernieuwen en instellen.

KONI instelbare schokdempers (vooras) , uitgezonderd Gasdruk.

Het betreft hier de originele, Porsche - gele inzet patronen (made by KONI) gemonteerde in McPherson veerpoten (onderdeel nr 477 412 059 A of 944 343 059 00) en de KONI vervanging schokdemper patroon (KONI nr. 86-1980, rood gespoten). Bij montage afstellen door de schokdemper spindel in gedemonteerde toestand geheel in te schuiven en voorzichtig in te draaien (rechts om, met de klok mee). Daarna 1 omwenteling terugdraaien voor stijvere sportafstelling, tot 1½ omwenteling terugdraaien voor comfortabele afstelling.


KONI instelbare schokdempers (achteras), uitgezonderd Gasdruk.
Het betreft hier de KONI vervanging schokdemper patroon ( KONI nr. 80-2349, rood gespoten). Bij montage afstellen door de schokdemper spindel geheel in te schuiven en voorzichtig in te draaien (rechts om, met de klok mee). Daarna ± ½ omwenteling terugdraaien. De instelling van de uitgaande demping mag niet te soepel zijn (snel uitveren), daar anders de demper bij uitveren tot het einde van de veerweg met een klap aanslaat als men over een drempel, of door een gat rijd. Dit wordt veroorzaakt doordat de auto, bij standaard wagenhoogte, maar een kleine veeruitslag maakt bij het uitveren. De linker aandrijfas loopt bij uitgeveerde stand vlak over de uitlaatpijp langs. Deze wat stijvere instelling geeft een goede strakke wegligging.

Een simpele methode om de achterdemper in te stellen; Hang de demper op aan een haak en bind aan het onderste oog een 5 liter jerrycan vol water. De benodigde tijd van een volledig ingeschoven demper tot een volledig uitgeschoven demper moet 20 tot 30 seconden duren. Daarbij is het belangrijk dat beide dempers nauwkeurig de zelfde instelling verkrijgen. Bij een nieuwe demper adviseer ik U een instelling van 30 sec.(stijver), omdat de demper na een periode is ingesleten en soepeler wordt.

KONI instelbare Gasdruk Sportdempers.
De gele KONI gas - sportdemper (8641-1038Sport voordemper of 26-1209Sport achterdemper) zijn voor een normaal gebruik erg stijf, en alleen aan te raden als men een zeer stijven sportafstelling wenst. De 8641-1038Sport voordemper is wel makkelijk in te stellen. Met een speciale stelsleutel kan deze aan de bovenkant van de veerpoot worden ingesteld zonder de demper uit te bouwen.

——————————————————————————————
When looking for replacements, double check the bottom side connection cylinder-eye is the right size.

HTH
Kind regards,
Harm.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    924Board.org Forum Index -> Performance Upgrades All times are GMT + 10 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group